بالمیل چیست | تا 20درصد تخفیف قیمت خرید|طراحی اجرا ساخت

بالمیل چیست | تا 20درصد تخفیف قیمت خرید|طراحی اجرا ساخت

مجموعه عظیم مشهد بخار با افتخار اعلام می نماید که کلیه انواع تولید و ساخت انواع بالمیل را با ارزانترین قیمت در بین کارخانجات تولید کننده تا 20% تخفیف ویژه در اختیار خریداران قرار می دهد در این مقاله به موضوعات بالمیل شکلات چیست-بالمیل آزمایشگاهی-قیمت بالمیل-ساخت بالمیل-نقشه ساخت بالمیل-اموزش ساخت بالمیل-مکانیزم بالمیل-سازنده آسیاب گلوله ای که تخصص مجموعه بزرگ مشهد بخار می باشد خواهیم پرداخت.


مشهد بخار هم اکنون با بیش از 40 سال سابقه درخشان در طراحی و تولید انواع دیگ بخار – دیگ روغن داغ – دیگ آبگرم-فیلتر شنی – منبع کویلی - بویلر تشعشعی -هیتر مشعل دار-انواع دی اریتور- سختی گیر آب - مبدل حرارتی - تولید و ساخت انواع بالمیل و انواع دستگاه ازن ساز فعالیت دارد در این مطلب به موضوعات متنوع بالمیل شکلات چیست-بالمیل آزمایشگاهی-قیمت بالمیل-ساخت بالمیل-نقشه ساخت بالمیل-اموزش ساخت بالمیل-مکانیزم بالمیل-سازنده آسیاب گلوله ای خواهیم پرداخت . ضمنا ما کلیه محصولات خود را از جمله انواع تولید و ساخت انواع بالمیل باضمانت و خدمات پس از فروش و 100% تضمین شده در اختیار خریداران و مشتریان عزیز قرار می دهیم و همچنین آماده همکاری با نهادها و ارگان های دولتی خصوصی و نیمه خصوصی دانشگاه ها کارخانجات هتل ها و ... می باشیم.

بالمیل چیست | تا 20درصد تخفیف قیمت خرید|طراحی اجرا ساخت

مجموعه عظیم مشهد بخار همچنین افتخار خود می داند که در ارائه و فروش انواع تولید و ساخت انواع بالمیل در خدمت شما بزرگواران باشد لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد بالمیل شکلات چیست-بالمیل آزمایشگاهی-قیمت بالمیل-ساخت بالمیل-نقشه ساخت بالمیل-اموزش ساخت بالمیل-مکانیزم بالمیل-سازنده آسیاب گلوله ای با ما همراه باشید . ما در مجموعه بزرگ مشهد بخار با بیش از 40 سال سابقه درخشان کلیه تولیدات خود را در بازارهای داخلی و خارجی با بهترین متریال برای مشتریان خود تدارک دیده ایم. بنابراین شما هموطنان عزیز می توانید با خیال آسوده و بدون دغدغه هر نوع از تولید و ساخت انواع بالمیل را در مجموعه مشهد بخار بررسی و انتخاب نمایید و ما نیز به شما خریداران محترم تضمین پایین ترین قیمت موجود در بازار را خواهیم داد. 

بالمیل یا آسیاب گلوله ای چیست؟

آسیاب بالمیل یا آسیاب گلوله ای وسیله ای است جهت خردایش، پودر کردن و میکرونیزه سازی انواع خاک ها و جامدات غیر چسبنده. این دستگاه شامل لوله ای است که به صورت افقی حول محور خود دوران می نماید. تعداد زیادی گلوله ی ساخته شده از سرامیک، اکسید آلومینیوم و یا فولاد داخل دستگاه ریخته می شود و با گردش دستگاه و غلط خوردن گلوله ها بر روی هم، مواد موجود در اثر سایش در بین گلوله ها خردایش شده و پودر می شوند.

بر اساس نوع ماده و درخواست مشتری، بالمیل ها به صورت تر و خشک طراحی و ساخته می شوند. همچنین بال میل ها به صورت پیوسته و ناپیوسته ساخته می شوند. در دستگاه های پیوسته، مواد از یک طرف وارد شده و پس از عبور از مسیر لوله ی دستگاه، از طرف دیگر خارج می شوند. در آسیاب های گلوله ای ناپیوسته، مواد با وزن مشخص داخل دستگاه ریخته شده و در آن بسته می شود، پس از کارکرد دستگاه و پودر شدن مواد، دستگاه از حرکت باز ایستاده و مواد از آن خارج می شود. سرعت دوران دستگاه با بسته به قطر لوله ی آن دارد و برای قطر های مختلف متفاوت می باشد.

بالمیل چیست | تا 20درصد تخفیف قیمت خرید|طراحی اجرا ساخت

انواع بالمیل بر اساس نوع بدنه

با وجود معادن فراوان در ایران و با توجه به این که ایران چهارمین تولید کننده کاشی و سرامیک جهان است ، بالمیل کاربرد وسیعی در این صنعت دارد. بالمیل را بر اساس معیارها به انواع مختلفی تقسیم کرده اند که به انواع بالمیل براساس نوع بدنه اشاره میکنیم:

۱-مخروطی

اگر بدنه بالمیل به شکل مخروطی ساخته شده باشد ، در حرکت باعث می شود گلوله های درشت در ابتدای اسیا و گلوله های ریز در انتهای اسیا تجمع یابند که این استقرار به مکانیزم سایش بسیار کمک می کند .

۲-استوانه ای

اگر بدنه بالمیل به صورت استوانه ای ساخته شود ، دیگر مزیت بالا را ندارد ولی ساخت آن ساده تر و ارزان تر است . برای این که بخواهیم مزیت جدا شدن گلوله ها را در بالمیل استوانه ای داشته باشیم باید آن را برچند محفظه تقسیم کرده که در هر محفظه سایر گلوله ها باهم فرق داشته باشد . در واقع باید از آسیای لوله ای استفاده کنیم.

۳-ناپیوسته

در بالمیل ناپیوسته عملکرد به این صورت است که مواد اولیه را به همراه گلوله ها به میزان ظرفیت بالمیل وبه صورت یکجا درون بالمیل ریخته و تا زمان معینی تحت سایش قرار میدهیم . سپس بالمیل را متوقف و مواد ساییده شده را خارج و این عمل را دوباره تکرار می کنیم.

۴-پیوسته

در بالمیل های پیوسته مواد اولیه به صورت پیوسته از یک سمت داخل بالمیل شده و بعد از ساییده شدن از طرف دیگر بالمیل خارج می شوند و به همین دلیل نیازی به متوقف کردن بالمیل وتخلیه کردن ان نیست.

انواع و مدل های بالمیل

  • بالمیل

بالمیل کاربرد بسیار وسیعی در صنایع معدنی، سیمان، چینی، کاشی و سرامیک دارد. با توجه به وجود معادن فراوان در ایران و با توجه به این که ایران سومین تولید کننده کاشی و سرامیک جهان محسوب می‌شود و نیاز فراوان کشور به سیمان و رشد روزافزون این صنعت نیاز گسترده کشور به بالمیل را مشخص می‌کند.

بالمیل چیست | تا 20درصد تخفیف قیمت خرید|طراحی اجرا ساخت

انواع بالمیل:

بالمیل‌ها را بر اساس معیارها مختلف به انواع مختلفی می‌توان تقسیم کرد که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

بر اساس نوع بدنه:

  • مخروطی

اگر بدنه بالمیل به صورت مخروطی ساخته شود، در حرکت باعث می‌شود، گلوله‌های درشت در ابتدای آسیا و گلوله‌های ریز در انتهای آسیا تجمع یابند. که این استقرار به مکانیزم سایش بسیار کمک می‌کند.

  • استوانه‌ای

اگر بدنه بالمیل به صورت استوانه‌ای ساخته شود، دیگر مزیت فوق را ندارد ولی از طرفی ساخت آن ساده تر و ارزان تر می‌باشد. اگر بخواهیم مزیت جداشدن گلوله‌ها را در بالمیل استوانه‌ای داشته باشیم باید آن را به چند محفظه تقسیم و در هر محفظه گلوله‌ها با سایز متفاوت قرار دهیم، در واقع باید از آسیای لوله‌ای استفاده کنیم.

بر اساس نوع بار خرد کننده:

  1. گلوله فولادی
  2. گلوله سرامیکی (آلومینایی)
  3. گلوله‌های سیلیسی (قلوه سنگی)
  4. بر اساس نحوه ورود و خروج مواد:
  • ناپیوسته

نحوه عملکرد بالمیلهای ناپیوسته به این صورت است که مواد اولیه را به همراه گلوله‌ها به صورت یکجا و به میزان ظرفیت بالمیل درون آن می‌ریزیم و تا زمان معینی تحت سایش قرار می‌دهیم. سپس بالمیل را متوقف کرده و مواد ساییده شده را خارج می‌کنیم و این عمل دوباره تکرار می‌شود.

  • پیوسته

در بالمیل‌های پیوسته مواد اولیه به طور پیوسته از یک سمت داخل بالمیل می‌شوند، و پس از ساییده شدن از طرف دیگر بالمیل خارج می‌شوند. به همین علت نیازی به متوقف کردن بالمیل برای بارگیری و تخلیه کردن آن نمی‌باشد.

حتی در نوع مخروطی این نوع بالمیل برای شارژ گلوله لازم نیست بالمیل را متوقف کنیم، و گلوله‌ها را همراه مواد اولیه داخل بالمیل می‌کنیم.

بالمیل چیست | تا 20درصد تخفیف قیمت خرید|طراحی اجرا ساخت

مزایای استفاده از بالمیل پیوسته:

به علت مزیت‌های فراوان بالمیل‌های پیوسته بسیاری از صنایع با حجم تولید بالا تمایل به استفاده از این نوع بالمیل دارند. در زیر به تعدادی از این مزایا اشاره می‌کنیم:

الف) بالا بودن کمیت و کیفیت تولید:

در بالمیل‌های پیوسته مواد به محض اینکه به میزان لازم ساییده شدند از بالمیل خارج شده و جایشان را مواد خام می‌گیرد. در صورتیکه در بالمیل‌های ناپیوسته همه مواد تا پایان فرایند سایش در داخل بالمیل می‌مانند. به همین علت، در بالمیل‌های پیوسته علاوه بر راندمان و سرعت بالاتر، محصول یکنواخت تری نسبت به بالمیل‌های ناپیوسته خواهیم داشت. همچنین این باعث می‌شود برای تولید میزان یکسان از مواد ساییده شده، در بالمیل‌های پیوسته انرژی کمتری مصرف شود. در ضمن به این نکته نیز باید توجه کرد که زمان‌های توقف در بالمیل‌های ناپیوسته باعث کاهش میزان تولید می‌شود.

علت استفاده از بالمیل‌های ناپیوسته ارزان بودن آن است. با توجه به ارزان بودن تسمه و پولی نسبت به چرخدنده، سیستم انتقال قدرت در بالمیل‌های ناپیوسته از نوع تسمه و پولی می‌باشد. به علت راندمان پایین تسمه و پولی در انتقال قدرت، عمدتا کل فضای بالمیل ناپیوسته را از گلوله و مواد پر می‌کنند تا نیاز به نیروی کمتری برای چرخاندن داشته و تسمه و پولی قادر به چرخاندن بالمیل باشد. در غیر اینصورت ممان ایجاد شده توسط وزن محتویات بالمیل، باعث لغزش تسمه بر روی بدنه بالمیل می‌شود. با توجه به توضیحات فوق واضح است که استفاده از تسمه و پولی تا چه میزان راندمان سایش را پایین می‌آورد و تنها توجیه استفاده از آن قیمت پایین آن است. در صورتیکه در بالمیل‌های پیوسته حداکثر تا نیمه پر می‌شود، که این به شدت در بهبود مکانیزم سایش کمک می‌کند.

ب) کاهش فضای لازم برای ماشین آلات:

به علت پایین بودن سرعت و کمیت تولید محصولات در بالمیل‌های ناپیوسته، برای تولید میزان مشخصی از محصولات، نیاز به استفاده از تعداد بیشتری از این نوع بالمیل نسبت به بالمیل‌های پیوسته داریم.

بنابراین استفاده از بالمیل‌های ناپیوسته فضای بیشتری را در کارخانه اشغال می‌کند. البته باید این نکته ذکر شود که چون یک بالمیل پیوسته جای چندین بالمیل ناپیوسته را می‌گیرد، در مواقع بروز مشکل، اگر سریع رفع نشود خسارت زیادی به سودآوری شرکت وارد می‌شود. این نکته اهمیت بیشتر نگهداری را در بالمیل‌های پیوسته می‌رساند.

پ) انجام فرآیند به صورت تمام اتوماتیک با یک کنترل مرکزی و تعدیل نیروی انسانی:

به علت انجام فرآیند به صورت پیوسته و ثابت بودن بسیاری از پارامترهای کنترلی اتوماتیک سازی بالمیل‌های پیوسته بدون دخالت انسان ساده تر و کم هزینه تر خواهد بود.

بالمیل چیست | تا 20درصد تخفیف قیمت خرید|طراحی اجرا ساخت

علاوه بر این از بالمیل‌های ناپیوسته فقط به علت قیمت کمتر آن نسبت به بالمیل‌های پیوسته استفاده می‌شود. بنابراین با اتوماتیک سازی کامل بالمیل‌های ناپیوسته، استفاده از این نوع بالمیل دیگر توجیه اقتصادی نخواهد داشت.

ت) کاهش هزینه تولید:

بالمیل‌های پیوسته در مقایسه با تعداد مشابه از بالمیل‌های ناپیوسته برای تولید میزان مشخصی محصول دارای قیمت بالاتری هستند و برای کارخانجات با حجم تولید پایین استفاده از بالمیل‌های پیوسته مقرون به صرفه نیست. ولی با توجه به مصرف انرژی پایین تر و هزینه تولید کمتر، در حجم تولید بالا در دراز مدت استفاده از بالمیل‌های پیوسته مقرون به صرفه تر است.

ث) کاهش هزینه در فرآیند خشک کردن:

در بالمیل‌های پیوسته به دلایل زیر در فرآیند خشک کردن انرژی کمتری مصرف می‌شود:

۱٫ محصول خروجی بالمیل‌ها دارای درجه حرارت بالایی است. در بالمیل‌های پیوسته  به علت اینکه فرآیند به صورت پیوسته  و اتوماتیک انجام می‌شود، محصول بلافاصله بدون از دست دادن درجه حرارت به خشک کن منتقل می‌شود و در نتیجه انرژی کمتری برای خشک کردن آن نیاز است. ولی در بالمیل‌های ناپیوسته به علت وقفه افتادن در انتقال به خشک کن باید انرژی بیشتری را صرف خشک کردن کرد.

۲٫ در بالمیل‌ها برای کاهش ویسکوزیته، همراه با مواد اولیه مقداری روانساز داخل بالمیل می‌شود. در بالمیل‌های ناپیوسته به علت طولانی شدن فرآیند سایش اثرات روانساز کاهش می‌یابد و باعث می‌شود ویسکوزیته خروجی نسبت به بالمیل‌های پیوسته بیشتر باشد.

۳٫ در بالمیل‌های پیوسته به علت نوع فرایند نیاز به اضافه کردن آب کمتری نسبت به بالمیل‌های ناپیوسته داریم و علاوه بر این در خروجی بالمیل می‌توانیم درصدی از آب را جدا کنیم و به آب ورودی بالمیل اضافه کنیم. بنابراین به علت آب کمتر در محصول خروجی نیاز به انرژی کمتری برای خشک کردن آن داریم.

ج) صرفه جویی در مصرف انرژی:

علاوه بر دلایلی که در قسمت‌های فوق ذکر شد، برای راه اندازی بالمیل‌ها تا زمانیکه به سرعت نامی‌برسند، نیاز به انرژی فراوانی می‌باشد، و به دلیل اینکه در بالمیل‌های پیوسته این زمان‌های توقف حذف می‌شود، بنابراین در مصرف انرژی صرفه جویی فراوانی می‌شود. همچنین چون در بالمیل‌های پیوسته از چرخدنده و در بالمیل‌های ناپیوسته از تسمه و پولی برای انتقال قدرت استفاده می‌شود،  تلفات انرژی در بالمیل‌های پیوسته کمتر می‌باشد.

خط تولید گلوله های فولادی از دقت بالایی برخوردار هستند زیرا وظیفه ی گلوله های فولادی آسیاب موادی همچون مس ، سرب ، سیلیکات و ... هستند که لازم به نهایت دقت میباشد .

از گلوله فولادی در آسیاب گلوله ای یا بالمیل وسیله مناسبی جهت پودر کردن انواع مواد معدنی استفاده می شود . از گلوله فولادی در بالمیل بطور گسترده ای در خطوط تولید پودرهایی مانند مس ،سرب ، روی ، آهن ، سیمان ، سیلیکات ، مواد نسوز ، مواد ساختمانی و سایر کانیهای فلزی و غیر فلزی استفاده می گردد . گلوله‌های فولادی فورج سخت شده برای آسیاهای گلوله‌ای زمانی که سایش شدید و مقاومت شیمیایی مورد نیاز است، بسیار مناسب هستند.

همچنین مواقعی که ایجاد حرارت برای فرآیندهای آسیاب و پراکندگی تعیین‌کننده است، می‌توان از این گلوله‌ها استفاده کرد. ساچمه‌ها و گلوله‌های فولادی در آسیاب‌های سریع و عاری از آلودگی (تر یا خشک) جامدات، پراکندگی مایعات و کاهش اندازه ذرات ریز، همگن‌سازی فیلرها و موادخام، کاربردهای سایشی و گردسازی در آسیاهای گلوله‌ای، لغزشی، دینو، دانه‌ای، افقی یا عمودی کاربرد فراوانی دارند. فولاد آلیاژی به دلیل دانسیته و سختی نسبی بالای آنها مصارف خاصی در سنگ‌شکن‌ها و مخلوط کردن مواد سخت و سنگین دارند.

همچنین در آسیاهایی که فشارها و ضربات شدیدی اعمال می‌شود یا در فرآیندهای مختلف سنگ‌شکنی از این نوع فولادها استفاده می‌شود. گلوله‌های فولادی فورج شده نیز مزایای بسیاری را در کاهش اندازه ذرات و پراکنش ریز سیالاتی با گرانروی بالا از خود ارائه می‌دهند. به‌طور معمول گلوله‌های فولادی کربنی برای آسیاهای دانه‌ای با سرعت پایین از قبیل آسیاهای فلزات یا پودرهای شیمیایی استفاده می‌شوند. در فرآیندهای آسیاهای گلوله‌ای با سرعت بالا که در ساخت رنگ‌ها، جوهرها یا پودرهای رزینی کاربرد دارند، عموماً از گلوله‌های فولادی آلیاژی کرم‌دار به دلیل استحکام و مقاومت بالای آنها استفاده می‌شود.

آسیاب سیمان گلوله ای برای تولید پودر های نرم و یکنواخت از روش بخصوصی استفاده میکند که در این مطلب راجع به آن توضیح داده شده است .

بالمیل چیست | تا 20درصد تخفیف قیمت خرید|طراحی اجرا ساخت

آسیاب گلوله‌ای

آسیاب گلوله‌ای یا گوی‌آس (به انگلیسی: Ball mill) گونه‌ای از آسیاب‌های صنعتی است که جهت تولید پودر نرم یا یکنواخت کردن مخلوط به کار می‌رود. در آسیاب گلوله‌ای از گلوله‌های فولادی یا سرامیکی برای خرد و نرم کردن مواد غیرفلزی استفاده کنند. عمده مصارف این نوع آسیاب در تولید رنگ، سرامیک، سیمان و مواد شیمیایی است. در این نوع از آسیاب از تعداد زیادی ساچمه فلزی یا سرامیکی استفاده می‌شود که با سازوکار همزن یا چرخش دوار آسیاب به‌طور دائم بر روی هم حرکت کرده و ذرات درشت را خرد می‌کنند.

آسیاب گلوله‌ای از یک استوانه توخالی که حول محوری افقی یا با زاویه‌ای اندک با افق دوران می‌کند تشکیل شده‌است. عملیات آسیاب کردن توسط گلوله‌هایی از جنس فولاد (فولاد کروم)، فولاد ضد زنگ، سرامیک یا لاستیک انجام می‌شود. سطح داخلی استوانه معمولاً با ماده‌ای مقاوم در برابر سایش مانند فولاد منگنز یا لاستیک پوشیده می‌شود. طول آسیاب تقریباً برابر با قطر آن است.

در این مطلب قرار است به این موضوع پی ببریم که آسیاب سیمان گلوله ای چطور کار میکند و چه کاربرد هایی برای ما دارد .

نحوه کار

برای آسیاب کردن مداوم و پیوسته، ماده‌ای که قرار است آسیاب شود از طریق یک مخروط ۶۰° از سمت چپ وارد شده و توسط یک مخروط ۳۰° از سمت راست تخلیه می‌شود. در حالی که پوسته می‌چرخد، گلوله‌ها بر روی طرفی از پوسته که بالا می‌رود به سمت بالا رفته و هنگامی که به نزدیکی بالای پوسته می‌رسند بر روی ماده ورودی سقوط می‌کنند. در طی این فرایند، اندازه ذرات ماده، بر اثر ضربه کاهش پیدا می‌کند.

کاربردها

آسیاب گلوله‌ای برای آسیاب کردن ماده‌هایی مثل زغال سنگ، ماده‌های رنگی و فلدسپات برای سفالگری استفاده می‌شود. ماده آسیاب شده را فقط در صورتی می‌توان به صورت خشک یا تر خارج کرد که عملیات آسیاب کردن با سرعت پایین انجام شده باشد. به عنوان مثال مخلوط کردن مواد منفجره توسط آسیاب گلوله‌ای، با گلوله‌های لاستیکی انجام می‌شود. برای سیستم‌هایی با چند جزء، اثبات شده‌است که روش آسیاب گلوله‌ای واکنش‌پذیری شیمیایی در فاز جامد را افزایش می‌دهد. علاوه بر این این روش در تولید مواد جامد آمورف نیز مؤثر است.

یکی دیگر از کاربرد های دستگاه های بالمیل در صنعت شکلات سازی میباشد ، حال ببینیم که بالمیل شکلات سازی چیست و چه نقشی در روند تولید شکلات ایفا میکند .

ماشین آلات تولید  وبسته بندی شکلات

دستگاه بال میل شکلات (ریفاینر ساچمه ای): جهت تولید انواع کرم های روغنی از جمله کرم ارده و همچنین انواع شکلات صبحانه استفاده می شود و در ظرفیت های گوناگون 250-500 کیلو و یک تن ساخته می شود.

دستگاه کنچ شکلات: جهت همگن کردن و ایجاد طعم دلخواه شکلات مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه دیگ دراژه:  جهت تولید انواع دراژه های شکلاتی با مغزی های مختلف جهت لعاب زدن انواع مغزها و محصولات مانند نقل-آدامس و اسمارتیز و… که با قابلیت نصب سیستم تغییر زاویه دیگ و دمنده هوای گرم می باشد.

دستگاه انروبر شکلات (شکلات زن) که در خط تولید خرمای شکلاتی استفاده می شود جهت روکش شکلات برای انواع شیرینی، بیسکویت و خرما و کلوچه و… به کار می رود.

دستگاه تونل سرد(نوار سرد کن شکلات):  جهت سرد کردن انواع شکلات، آب نبات،  تافی و… بعد از مرحله شکلات زنی استفاده   می شود و در ابعاد و اندازه های گوناگون ساخته می شود.

در پایان مجددا تاکید می نماییم که ما در مجموعه بزرگ مشهد بخار تمام تلاش خود را به کار گرفته اییم تا بتوانیم هر نوع از دیگ بخار – دیگ روغن داغ – دیگ آبگرم-فیلتر شنی – منبع کویلی - بویلر تشعشعی -هیتر مشعل دار-انواع دی اریتور- سختی گیر آب - مبدل حرارتی - تولید و ساخت انواع بالمیل و انواع دستگاه ازن ساز را با ارزانترین قیمت و تا 20% تخفیف ویژه و زیر قیمت سایر کارخانجات فعال در ایران طراحی و تولید نموده و بدون واسطه تقدیم مشتریان نماییم. مجددا توصیه اکید داریم حتما و حتما قبل از اینکه تصمیم به خرید یک نمونه از دیگ بخار – دیگ روغن داغ – دیگ آبگرم-فیلتر شنی – منبع کویلی و ... را از هر شخص و شرکتی نمایید با یکی از شماره های - - 09152152481 تماس برقرار کنید تا به صورت 100% رایگان از مشاوره های قبل خرید و همچنین لیست قیمت نهایی مطلع شوید.

 

بالمیل چیست | تا 20% تخفیف قیمت خرید|طراحی اجرا ساخت

بالمیل چیست؟

یک عبارت است که اغلب به عنوان نام یک شرکت یا برند تجاری استفاده می‌شود. اطلاعات بیشتر در مورد "بالمیل" به عنوان یک شرکت یا برند خاص بستگی به متن و سیاق متناسب دارد که در آن به آن اشاره شده است. ممکن است بالمیل به یک شرکت، محصول، خدمات، یا مفاهیم مختلف ارتباط داشته باشد.

اگر اطلاعات بیشتری در مورد مفهوم خاصی از "بالمیل" مد نظر دارید، لطفاً اطلاعات بیشتری را ارائه دهید تا من بتوانم بهترین پاسخ را ارائه دهم.

 

بالمیل چیست | تا 20درصد تخفیف قیمت خرید|طراحی اجرا ساخت

بالمیل چیست؟بالمیل پیوسته

 "بالمیل پیوسته" (Continuous Casting) یک فرآیند تولید فولاد و فلزات دیگر است که در آن مذاب میله‌های فلزی به صورت پیوسته و با تثبیت کنترل شده به فلزات جامد تبدیل می‌شوند. این فرآیند عمدتاً در صنعت فولاد‌سازی به کار می‌رود.

در فرآیند بالمیل پیوسته، مذاب فلز (مثلاً فولاد) از یک کوره یا واحد ذوب به یک محفظه واحد تزریق می‌شود. سپس این مذاب به معدنی که به صورت مستقیم در آن جاری شده است، می‌ریزد. در این معدن، مذاب به صورت پیوسته و به سرعت می‌خندد و توسط یک مکانیزم خاص به ابعاد دقیق و مشخصی شکل داده می‌شود. این محصول نهایی به نام "بیلت" یا "سلا بر" شناخته می‌شود و می‌تواند به عنوان مواد خام برای تولید محصولات فولادی دیگر مورد استفاده قرار گیرد.

استفاده از بالمیل پیوسته امکان تولید فلزات با کیفیت بالا و بدون شکستگی‌های سطحی را فراهم می‌کند و عملکرد کارخانه‌های فولادی را بهبود می‌بخشد. این فرآیند نیز به دلیل بهره‌وری بالا و کاهش هدر رفت مواد، اقتصادی‌تر از فرآیندهای سنتی تولید فولاد است.